Branding:
Het merk van uw bedrijf is meer dan alleen de naam of het logo. Uw merk is niet wat u zegt dat het is, maar wat anderen zeggen dat het is. En opvallend genoeg, geldt dat sterke merken zich van de markt onderscheiden door met name emotionele associaties die doelgroepen aan het merk verbinden. Sterke merken slagen erin om een authentiek, relevant en onderscheidend imago te communiceren en te laten beleven. Het merk geeft hen richting bij hun klanten, medewerkers en stakeholders.
Een misvatting in branding is dat een sterk merk een populair merk is. Er zijn maar zeer weinig associaties die wijdverspreid moeten worden herkend. Waarom zou een random persoon moeten geven om uw bedrijf? Hoogst belangrijk is het om relevant en waardevol te zijn voor het publiek dat u bedient. Hoe gespecialiseerd dat ook is. Bij branding geldt: wie scherp kiest, wordt gekozen.
WILT U EEN BRANDINGSTRATEGIE? NEEM CONTACT OP MET INTRASERVICE.
———–
Gepubliceerd: 22 januari 2021
Auteur: Ton Willemse, international business consultant
Intraservice BV, Nederland
———–
Lees ook:
Waarom branding strategie voor business strategie komt bij marktentree